East Africa holds it breath as Kenya votes

East Africa holds it breath as Kenya votes
IMAGE CREDIT: BBC NEWS

SOURCE: BBC NEWS

The East African media have extensively reported on Kenya’s general election, highlighting the geopolitical significance of President Uhuru Kenyatta’s succession.

Tanzania’s Swahili-language Mwananchi newspaper has published a front-page story about the Kenyan electoral commission’s sacking of four officials for allegedly meeting poll candidates.

On Monday, it published an editorial cartoon on its front page titled “A heated 24 hours for Kenya”, which depicted the four Kenyan presidential contenders jostling to enter State House.

The Citizen, a sister publication of Mwananchi, carried a front-page report with the headline: “What Kenyans will be voting for in today’s elections”, comparing and contrasting the manifestos of the main presidential candidates, William Ruto and Raila Odinga.

In Uganda, the private NTV television channel reported in its Monday evening bulletins that the country had put in place plans in the election caused disruptions to fuel supplies.

Landlocked Uganda, where President Yoweri Museveni is serving a sixth term in office, relies on Kenya for most of its fuel and food imports.

Uganda’s leading Daily Monitor website in an editorial on Monday hailed Kenya for respecting presidential term limits and urged other countries in the region to emulate it.

The East African weekly newspaper said the region was “holding its breath” over the Kenyan election.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here